Szabipap ->
SUPPORT - HEALER GUARDIAN BUILDLINK:
http://gw2skills.net/editor/?fUEQJAWRlYgqC33RKEm4ESmCRCBtUQQAE2DMKj6IA-jACB4hDRjaYIaJpFRjt8qIasqZLqWnET9CwIuIa1hAYD-eFigyeljetek a Virtue-ra F1, F2 és "F3"!
-F1 minden megölt mob után újra aktív
-F2 3db condit szed le egyszerre (nagy a cd:S)
Minden Shout 1-1 Condit konvertál...
És mindez a party összes tagjáról változó range-ben.
Zoli(Sólyom) által egy "picit" kiegészítve:
Általában a support guardian szívesen látott kaszt a partikban, sőt nehéz instákba kifejezetten keresik. Fejlődés közben (80 alatt) teljesen mindegy hogy milyen a build, de tény, hogy dps-ként könnyebb. Ez a build instázásokhoz lett kidolgozva. Aki WvW vagy PvP babérokra vágyik, annak biztos hogy változtatnia kell rajta, bár kiindulásnak, talán, ott sem rossz.
4 fontos összetevője van: armor, fegyver, skill és trait.
Armor: szigorúan cleric statokkal (power, toughness, healing power), természetesen healer rúnával (165 healing power): monk, water, altruism, dwayna stb. Itt érdemesebb azt választani amelyikben 15% boon duration is van pl: water vagy altruism, ez ugyanis aranyat ér!
Fegyver: Hát igen. Egy lovagot, mindenki pallossal tud legkönnyebben elképzelni, és bár tényleg fontos a greatsword, a legfontosabb fegyver mégsem ez, hanem a staff. Az a buff és heal mennyiség amit a staff nyújt a teljes parti számára, semmi mással nem pótolható. Szerencsére, mivel lehet váltogatni, a greatsword is fontossá válik. Egyrészt a dps miatt, másrészt a mob összerántó képesség miatt. És mindkettő kétkezes fegyver, ezért traiteknél gondolunk erre is. Ha range, akkor scepter. És az örök kérdés: shield vagy focus? Szerintem nagyjából ugyanazt nyújtják. Így főleg a mobilitásuk dönti el hogy melyiket használjuk. A shield helyhez kötött, míg a focus aktiválása után még vígan rohangálhatsz. Viszont a shield meg nemcsak téged véd.
Skill: shout...shout...shout. Közepes távolságban, teljes partira hatnak. Traitelve, mindegyik nemcsak hogy leszed egy condit a teljes partiról, de még át is konvertálja boonná.
Healing skill: signet, passzív állapota 10 sec alatt leszed egy condit, míg aktiválva a legnagyobb healt adja az összes healing skill közül. Mindezen érdemei mellett csak egy hátránya van, a viszonylag nagy cd (40 sec), de traittel még ez is javítható. Sok helyen kötelező a Wall of Reflection vagy a spirit pajzs. Helyszín ill. mob típus dönti el hogy melyikre van nagyobb szükség, esetleg mindkettőre (pl.: Bloomhanger).
Virtue képessségek: amitől nélkülözhetetlen egy guardian. Nagy távolságban, teljes partira hatnak. Önmagukban is hasznosak, de traiteléssükkel többfunkcióssá változtathatók. Ugyanezzel csökkenthető a viszonylag nagy cooldown is.
Elit skill: Renewed Focus, ideiglenes sebezhetetlenség, valamint újra aktívvá teszi a virtuekat.
Trait: 0-20-0-30-20power vonal: semmi, persze jó volna több dps, de azt csak support rovására tehetnénk.
precision vonal: II-es: ez csökkenti a healing signet cd-t 20%-kal. Egyáltalán nem mindegy hogy 40 sec vagy 32. Nehéz instákban sokszor életet ment.
VI-os: a megvakult ellenség 3 stack 10 sec-es vulnerabilityt kap. Lényegesen könnyebb lesz leverni őket.
toughness vonal: semmi, aki klasszikus tankolós guardiant szeretne az innen szemezgessen, akár végig is rakhatja (300 toughness).
vitality vonal: mivel ez adja a healing powert is, kötelező végig tolni. Ráadásul a vitality is jól jön a szűkében lévő guardiannak.
II-es: 20%-os shout cd csökkentő (60-ról 48-ra).
IX-es: kétkezes fegyver skill cd csökkentő, greatswordnél is sokat ér, de staff használatánál a leghasznosabb.
XI-es: ez teszi lehetővé a shoutokkal való condi szedést az egész partiról.
virtue vonal: fontos a virtue cd csökkentés ezért legszívesebben erre is 30-at tennék, sajnos azonban nem marad ennyi. Kompromisszumként 20-nál ne adjuk lejjebb. A jótékony boon duration növekedésről nem is beszélve. Nem mindegy hogy meddig van rajtad a boon (pl.: regen).
Az első helyen több trait is szóba jöhet:
II-es: 25%-os retalation hosszabbítás
IV-es: ahol sok stun van.
V-ös: spirit pajzs használata esetében
VI-os: Wall of Reflection esetében
A második helyen:
IX-es: Virtue of Resolve 3 condit szed le a teljes partiról, valamint a passzív regen is jóval erősebb lesz.
Akkor lássuk hát hogyan is működik ez a build. Az ádáz ellenség megrohanja a kis csapatunkat. Mikor odaérnek a guard aktiválja a Virtue of Justice skillt. Emiatt a mobok 4 sec burningen kívül, 3 sec blindnesst és ezzel együtt 3 stack 10 sec vulnerabilityt kapnak a nyakukba. Ezzel egy időben kis csapatunk 3 stack 7 sec might-ot, valamint 4 sec retalationt kap. Ezek együttes hatására, meg persze a csapat dps-nek köszönhetően a mobok elkezdenek hullani. Amint meghal egy mob azonnal újra aktíválható a Justice. Mivel a might nemcsak a powert emeli, hanem a condi damage-t is, így a következő burning már erősebb lesz. Természetesen a 3 sec blindnesst, és a 3 stack vulnerabilityt újra megkapják, mint ahogy mi is az újabb 3 stack might-ot és a 4 sec retalationt. Ezután újabb mobok fognak elhullani... Összegezve: a folyamatosan felhalmozodó might, vulnerability, és retalation következtében megerősödik a sebzés, és emiatt egyre könnyebben hullanak a mobok, ez pedig még erősebb sebzést tesz lehetővé. És mindezt egyetlen skill! Nagyon élvezetes. Olyan ez mint a drog, aki egyszer rákap az ízére (pl:Szabi), az többé nem tudja abbahagyni.

Komolyra fordítva a szót, sajnos, nem lehet a végtelenségig halmozni. Egyrészt mert elfogynak a mobok, másrészt mert a boon és a condi halmozásnak is van felső határa (25 stack). Továbbá akkor sem ha az erősebb mobok lassabban halnak, mint ahogy a boon ideje lejár. Mindazonáltal a rekordom 8 Justice volt egymás után (24 stack might!). Nyilván lenne jelentkező aki megdöntené...Sok sikert!