Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás Elküldve: 2016.01.06. 17:05 
Offline
Gyíkfióka
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.13. 17:58
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kívánok!

Most, hogy az első fejezetben átvettük a geareléssel kapcsolatos alapvető dolgokat már haladhatunk is tovább a második részre, ami:

2. Augmentelés / Harmadlagos statok változásai

Noha fő témánk az augmentelés, a "miértek és miért nemek" megértéséhez mégis a második ponttal kezdünk. Majd meglátjátok...

Harmadlagos statok változásai a 4.0-ban:

Az előző topikban már volt szó arról, hogy a másodlagos és harmadlagos statok miként alakultak át a modokban és encsákban, mi hova került, mi szűnt meg, stb.
A 4.0 kétségtelenül hozott érdekes dolgokat, többek közt a már bevett, megszokott DPS / Healer gearelés és augmentelés feje tetejére állítása. Mondhatni sokkszerű élmény lehet az eddig jórészt hanyagolt Crit / Alacrity térnyerése.
Na de mi változott?

Egyrészt az, hogy a korábban kettébontott Critical Rating (ami a crit találat esélyét növelte) és a Surge Rating (ami pedig a bevitt crit sebzését) szépen össze lett vonva egy statba, melynek neve maradt a Critical Rating.
Nem kell tehát két statra gyúrni ahhoz, hogy a crit gyakoribb legyen és nagyobb sebzést okozzon.
A másik változás a számítási metódus megváltozása, ami utat adott a csak "Supercrit"-ként nevezett brutál sebzésnövekedésnek. Tényleg eszelős dolgokat lehet ütni, simán összejönnek 20-25k-s skillek.

A Supercrit:
4.0 előtt nagyon szép dolog volt a Critical Rating, azonban bizonyos classok kivételével nem igazán volt értelme 300-400 fölé emelni, mivel a legdurvább skillek úgyis autocritesek (proc-olva), tuti betalál, minek stackelni tovább amikor ugyanezen stat helyen kell stackelni az Accuracy-t, meg lehet tolni bele Alacrity-t és Surge-öt is?
Na ezt forgatta fel a 4.0, azaz egy számítás alapján (amibe nem megyünk bele, mert jelen sorok írója matematikából felmentést kapott már gimnázium végén) az autocrites - vagyis 100% eséllyel critelő - skilleknél a crit chance értékünk "befordul" a sebzésbe, tovább növelve a már így is szép damage mutatót. Így fog megtörténni az, hogy az eddig ~15-16k-t sebző skill hirtelen akár 20-25k-t is képes ütni, ami valljuk be nem egy rossz üzlet.

Fentiekből leszűrhető, hogy DPS / Healer classok esetén megszűnik a korábbi gyakorlat, miszerint mindenki main statra (Mastery), vagy powerre augmentelt aztán örült magának.
Számokban ez valahogy úgy néz ki, hogy egy full main statra augmentelt karakter kb. 800-1000 DPS-el kevesebbet tol ki magából dummy-n, mint egy optimális crit / alacrity értékekkel belőtt build.
Ez pedig HM és progress raidnél élet / halál kérdése lehet.

Természetesen továbbra is van a Critical Rating-nél egy határ, ami fölé nem érdemes menni - angolul a gyönyörű "Diminishing Return" kifejezést használják rá -, ezt okos theorycrafterek már kiszámolták, majd az optimális statoknál látni fogjuk meddig is érdemes menni.

Térjunk inkább most rá a fő témánkra, ami az...

Augmentelés:

Mi az az augment?
Egy extra "slot" a felszerelésünk bármely darabjában, melybe utána tehetünk egy olyan modifikációt (augmentet) ami a statjainkat növeli tovább.
Ezt a slotot a felszerelésünkbe beépített "Augmentation Kit"-ekkel érhetjük el, illetve ha "becritel" a craftolásunk, akkor abban is megjelenhet ez.

Hogy tisztázzuk a kifejezéseket, így fogok hivatkozni a különböző dolgokra:
Augment(ation) Kit: maga a "lyukasztó", amivel előkészítjük a gearen a helyet az augmentnek.
Augment: ez pedig a mod, amit beépítünk a kit által létrehozott helyen

A felszerelésünk mind a 14 darabját augmentelhetjük - endgame (40-es) augmentekkel így 14x73 és 14x48 statot nyerhetünk, ami finoman fogalmazva is rengeteg.
Ilyen típusú augmentek léteznek a játékban (az első statból ad többet, a másodikból kevesebbet):

Absorb: Absorption Rating , Power *
Accuracy: Accuracy Rating , Endurance
Alacrity: Alacrity Rating , Endurance
Critical: Critical Rating , Endurance
Fortitude: Endurance , Power *
Overkill: Power , Endurance
Redoubt: Defense Rating , Power *
Shield: Shield Rating , Power *
Versatile: Mastery , Endurance

Mielőtt hátrahőkölnénk és kiesnénk kedvenc fotelünkből, hogy a csillaggal jelölt tankos augmentekben mi a bánatos fenének van power, egy pillanatra álljunk meg.
Ugye a tank támadásaival aggrot épít (threat-et generál), hogy a mob lehetőleg őt támadja és ne a DPS / Healert - ezt alapvetően neki is sebzésből kell megoldania. Az augmentekben levő power segíti őt abban, hogy növelje a sebzését és ezzel a threat-et is. Na ezért.

Azt, hogy egyébként miért is érdemes és kell augmentelni, azt szerintem már a fentiekből mindenki leszűrte.

Milyen Augment Kit-ek vannak?
Ahogy a geareket, úgy az augment kit-eket is osztályozzuk - MK-1-től MK-8-ig.
Az egyre erősebb augmentek magasabb szintű kit-et igényelnek, de visszafelé kompatibilisek (tehát egy MK-8-asba belerakhatjuk bármelyiket).

Honnan lehet Augment Kit-et beszerezni?
Augment Kit-et az Armormech, Armstech és Synthweaving crew skillel lehet craftolni. Mindenki a saját maga által gyártott holmit betörve (Reverse Engineer-elve) tud kinyerni "Augmentation Slot Component MK-x" alkatrészt, amiből 10db kell egy Augment Kit legyártásához. A "Slot Component" minden craftolónál ugyanaz, így ezeket akár több különböző karakterről is stackelhetjük.
Fontos viszont tudni, hogy "Augmentation Slot Component"-et a többi craftoló is tud visszafejteni, tehát az Artifice / Biochem / Cybertech trió is képes RE után kinyerni ilyen anyagot a holmijaiból (csak lyukasztót nem tud gyártani belőle)!
Mint szinte mindent, GTN-en ezt is lehet vásárolni pénzért.

Hogyan építhetjük be az Augment Kit-eket a cuccunkba?
Szerte a világban, strongholdokban, guildhajón és flottán is megtalálható "Item Modification Station-re" van szükségünk a beépítéshez. Itt behúzzuk, vagy listából kiválasztjuk az augment kit-elni kívánt tárgyunkat, alul egy listából kiválasztjuk a beépíteni kívánt kit típusát (látjuk is, hogy mennyi van nálunk belőle), majd némi credit leperkálásáért cserébe megtörténik a beépítés.
Ez a költség természetesen szépen emelkedik a kit MK-értékével együtt.

Hogyan építhetjük be magát az augmentet a kitbe?
Ez ugyanúgy működik már, mint a normál egyéb cuccok (armoring, mod, stb.) cseréje, nem igényel különleges feltételeket. Kivétel szintén hasonlóan megy.

Mikortól érdemes augmentelni?
Elvileg 5-ös szinttől kezdhetjük el a dolgot, viszont a gyors szintezés és a járulékos ráfordított idő / pénz mennyisége miatt nem igazán éri meg.
Érdemes csak a végjátékban, 65-ös szinten elkezdeni a dolgot az MK-8-as kit-ekkel, addig a gear egyébként is gyorsan és folyamatosan cserélődik.
Maximum gyakorlásképp és a rendszer megismerése végett lehet értelme kisebb kitekkel játszogatni.

Mibe érdemes augment kit-et / augmentet építeni?
Leginkább a már végleges, vagy legalább HM-képes gearbe. Páncéloknál pont emiatt jó például legacy armort használni alapként és oufit designerrel alakítani magát a kinézetet (erről majd a 3. részben bővebben).
Füles-implant duónál az MK-2-nél jobb holmikba, Relicnél pedig a 216-os cumóba ajánlott.

Érdemes kék augmentekkel szöszmötölni?
Ha venni nem is éri meg, de ha esetleg lila "Adaptive Circuitry" mati hiányban szenvedünk, vásárolni viszont nem akarunk, akkor mindenképpen jó megoldás lehet a kék augment is - főleg, ha magunknak tudjuk craftolni.

Tippek / trükkök:
- A legegyszerűbb módja az "Augmentation Slot Component" kinyerésének, ha a craftoló skillünkhöz tartozó "assembly component-et" gyártjuk tömegével. Ezek egyrészt stackelődnek, így betörésnél rengeteg időt és klikkelgetést spórolhatunk, másrészt az alapanyag-igényük alacsony, és törésnél általában legalább a mati felét vissza is kapjuk. Egy stack (99db) assembly component RE-zésével 99db "Augmentation Slot Component" a jutalmunk, amiből már 9 kitet gyárthatunk is azonnal. Természetesen minél magasabb szintű "assembly component" gyártásába és törésébe fogunk, annál nagyobb "slot component"-et fogunk kinyerni.
- Érdemes spórolni a creditekkel és tényleg csak MK-8-ra lyukasztani. Nem olcsó mulatság és a játék végére csak kidobott pénz, ha előtte mondjuk MK-6 vagy MK-7 lyukasztókat használunk.
- Guilden belül sokan tudunk gyártani különböző augmenteket a matiért cserébe. Ne a GTN-en egy idegent gazdagíts, inkább vegyél alapanyagot, és a guildtársak ingyen legyártják neked a szükséges cuccokat.
- Az "Adaptive Circuitry" az egyik legritkább lila mati - épp ezért drága is. 4.0-ban szerencsére már rövidebb idő alatt lemegy a quest, ami ha critel, akkor 3db a jutalmunk belőle (egy 40-es lila augmenthez 2db kell). Ha van Slicing-ra kihúzott karakterünk, akkor érdemes folyamatosan járatni a "Disassembly Required" quest-re. Értelemszerűen minél több alttal tudjuk ezt csinálni, annál jobb.
- Az MK-8 augment kit-hez való alapanyagokat Yavin-on a legegyszerűbb beszerezni, tömegével vannak a farmolható node-ok mindenütt. A hozzávaló fehér matit pedig a companion-ök questjei hozzák (illetve Crew Skills Vendor árulja relatíve drágán). 1 óra Yavinos farmolás alatt simán össze lehet gyűjteni 4-5 stacknyi zöld alapanyagot.
- Ha pénzszűkében vagyunk, akkor megéri MK-8-as lyukasztókat gyártani és GTN-en elpasszolni, mindig van rá kereslet.
- Két augment kb. egy 216-os encsa harmadlagos statjának megfelelőt ad. Ezt jó lesz észben tartani majd, amikor geart optimalizálunk, és épp nem tudunk sehogyan sem hozzájutni egy olyan encsához, amire szükségünk lenne, két augmenttel viszont ki tudjuk váltani. Ezt a következő részben vesézzük majd ki jobban.

Záró akkordként következő alkalommal optimalizáljuk a cókmókot és kicsit legacy gearezünk.

Kérdésekkel a megszokott helyeken és formában ne kíméljetek. :)

_________________
Republic: Grindera , Grindstorm , Zero-Signal , Moggy , Purrity , Grindian , Grindariana , Demanufacture , Aurinko , Myl'ean-Dya, Chainheart, Måneskinn, Reso-Bérenc

Empire: Purrzum , Leechmaster , Daemonpainter , Powershifter , Bur'zum


Vissza a tetejére 
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség