Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás Elküldve: 2016.01.05. 17:51 
Offline
Gyíkfióka
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.13. 17:58
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kedves Olvasó!

A következő "cikksorozat" azt szolgálná, hogy az újonnan érkezett, vagy visszatért játékosok eligazodjanak a PvE endgame gearelési tudnivalók között, tippeket-ötleteket adjon, illetve segítsen elkerülni az olyan kellemetlen helyzeteket amikor nehezen megszerzett dolgainkat egy esetleges rossz döntés következményeképp épp butítjuk, mint fejlesztjük.

A tervezett főbb témák a következők lesznek:
1. Általános dolgok / Változások 3.0 óta (ezt olvasod épp)
2. Augmentelés / Harmadlagos statok változásai
3. Gear optimalizáció / Legacy gearelési tippek


Az írások főleg saját valamint guildes társak tapasztalataira épülnek, kiegészítve az SWTOR-társadalom elborultabb tagjainak (theorycrafter-ek, megszállott számolgatós és parse-olós egyének) okosságaival.
Természetesen lehetnek más megközelítések is, alternatív buildek és gearelések - jó példa erre a tankoknál örök vita tárgyát képző "high-endurance vs. mean mitigation" -, de az itt leírtak már bizonyítottak és használhatóak akár progress raideléshez is.
Vágjunk hát bele!

1. Általános dolgok / Változások 3.0 óta:

Rögtön kezdjük is egy kis magyarázattal, hogy utána megértsük egymást. :) Tapasztalt játékosok és Dulfy-s guide-okon nevelkedett egyének ezt a részt kihagyhatják nyugodtan.
Megpróbálok érthetően fogalmazni, viszont a tudnivalóknál elkerülhetetlen a "kocka-szleng" használata, így az alábbi kifejezésekkel érdemes tisztában lenni, mielőtt rátérünk a lényegre.

Elsődleges stat:
Mastery és Endurance. Tankos cuccokban magasabb endurance és alacsonyabb mastery, DPS / Healer értelemszerűen fordítva.

Másodlagos stat:
Tankos mod / enhancementek esetén mindig defense, DPS / Healer-nél pedig power.

Harmadlagos stat:
Tankos enhancementnél shield, vagy absorbtion.
DPS / Healer-nél accuracy, alacrity, vagy critical.

A különböző cuccok felépítése így néz ki:
Armoring / Hilt / Barrel: csak a két elsődleges stat
Mod: két elsődleges és egy másodlagos
Enhancement (ponyván és innentől röviden csak "encsa"): endurance (elsődleges) és egy-egy másodlagos, illetve harmadlagos.

Relic-ekben csak elsődleges statok találhatóak meg, fülesben és implantokban mindhárom stat van, értelemszerűen a harmadlagos változik típusonként (shieldes, absorbos, accuracys, crites, alacritys).

A gearelés legnagyobb változása 4.0 óta annyi, hogy a modoknál megszűnt másodlagos helyen a critical, illetve az absorb rating használata, és csak power / def érhető el.
Emiatt a balanszolás némileg nehezebb lett, főleg tankok esetében mivel itt a defense rating fixen benne van minden modban és encsában. Például a Vanguard tanknak eddig nem volt szüksége olyan mennyiségű defense-re, amennyit a gear alapból most ad - cserébe a shield / absorb rating feltornázása körülményesebb és augmentelés nélkül igen nehéz is.

Gear típusok:

Craftolt conquest gear (MK-xx):
Sajátkezűleg gyártható, vendortól tanulható és visszafejthető (Reverse Engineering - 100% eséllyel) felszerelés. A lila artifact változathoz "Strategic Resource Matrix" mati szükséges. Kicsit erősebb a vendortól vehető MK-4 gearnél, viszont mivel nem modolható / fejleszthető, ezért erősen ellenjavallt a használata. A kék alapból tanulható a lila 216-os, illetve ugyanezt visszafejtve (szintén 100% eséllyel) adja be a lila 220-as típust.
Implantok, fülesek craftolásához esetleg hasznos lehet ha valaki szeret conquest-elni és gyűjtögeti a matit - ilyen geart creditért venni, vagy akár lila alapanyagot hozzá viszont nem igazán javasolt.

Data Crystal (leánykori nevén Commendation) gear (MK-4):
Data kristályokért kiváltható vendoros gear. Modjaiban (A-s betűjelzésű modok, pl. Advanced Lethal Mod 42A)magasabb az endurance és alacsonyabb a másodlagos stat, mint az MK-1-nek, illetve gyengébb encsákat tartalmaz, mint az MK-1 és MK-2 gearek - szintén az endurance magasabb bennük a másodlagos stat rovására.

Common kristályért 208-as, Glowing kristályért 216-os, Radiant kristályért pedig 220-as vehető ki. Ezek felelnek meg a korábbi basic / elite / ultimate commendation-nek, csak át lettek nevezve...

Ops random gear (MK-2):
Story Ops-okban 216 ratinges "personal loot"-ként esnek random embereknek (8-asban bossonként 2 játékosnak, 16-osban 4-nek, az utolsó boss mindenkinek dob valamit), Hard Mode Ops-ban pedig 220-as ratingű normál need / greed lootként. Mainhand és relic kivételével bármik lehetnek ezek. SM-ben az advanced class-nak megfelelő gear esik (specializációt nem veszi figyelembe), tehát pl. egy Guardian kaphat Tank, vagy DPS cuccot egyaránt. HM-ben teljesen random, viszont mivel már nincsen classonként különböző main stat, csak Mastery, ezért bárkinek jó lehet (pl. egy Sentinel DPS-nek is jó lehet a Commando Boltblaster chest, mert statot ugyanúgy kap).
Ezeknek az encsájában már ugyanaz van, mint az MK-1-esben, tehát magasabb a másodlagos stat az endurance rovására - viszont ugyanúgy "A-betűs" modokat tartalmaz.

Ops (Unassembled) token gear (MK-1):
Nyilvánvalóan az elérhető legjobb felszerelés, operation (raid) bossok lootjai. Minden szempontból a legjobb stat-eloszlással rendelkeznek, innen van értelme a további optimalizálásnak.
Ezekben a cuccokban már nem betűs modok vannak, hanem jelöletlenek, amelyek magasabb alacsonyabb elsődleges statokat adnak (Mastery és Endurance is kisebb), cserébe viszont sokkal több másodlagosat.

Egy 216-os "A-betűs" DPS / Healer moddal összehasonlítva ez így néz ki:

"A-betűs" "Jelöletlen" (MK-1)
Mastery: 161 134
Endurance: 115 104
Power: 69 115

Fontos tudni, hogy a szettbónuszt az MK-1-es armoring hordozza, illetve azt, hogy armoringot és hiltet / barrelt csak a típusának megfelelő felszerelésbe lehet beépíteni. Tehát egy chest-ből kiszedett armoring nem rakható bele mondjuk egy sisakba, és egy offhandből kiszedett hilt / barrel / armoring sem építhető bele a mainhandbe. További korlátozás, hogy pl. a Smuggler offhandjéből (shotgun) kiszedett barrel nem rakható a Gunslinger offhandjébe sem.

Eddig tartottak az alapvető tudnivalók, amikkel tisztában kell lenni (érdemes).
A data kristályok és unassembled tokenek beszerzésének módját most nem tárgyaljuk ki - tessék napi-heti-heroic-flashpoint küldiket csinálni és raidelni.
Egy 4.0 loot táblához való linket azért ide beszúrok:

http://dulfy.net/2015/10/20/swtor-gearing-and-operation-loot-table-in-4-0/

És akkor a kérdések:

Elég volt már a sok vakerből, most akkor mit érdemes kivenni és mit nem?!
Az attól függ, hogy milyen karakterből indulunk ki. Természetsen ez a guide 65-ös szintűeknek szól, az alatt igazából mindenki azt hord, amit talál. Kezdésnek nagyon jó a Ziost story-val begyűjthető kék 190-es gear.
Mivel a készítők voltak olyan jó arcok, és lvl50-től lehet menni már SM raidekre (Ravagers-re és Temple of Sacrifice-ra azért nem ajánlott), ami mellé még bolster is jár (felhúzza a statokat az elvárt szintűre), így aki innen indul ki, az gyűjtögetheti szépen a tokeneket a szedett-vedett zöld bármilyen felszerelésével akár, mert egyátalán nem számít mi van rajta.

192-es 4-es vagy 6-os szett:
Érdemes a 192-es szettes armoringokat megtartani egészen addig, amíg legalább egy 216-os ratinges 4-es szettet sikerül összefarmolni. A modokat és encsákat bátran lehet cserélni akár data kristályos gearre is, mivel ezek összességében jobbak (Mastery + Power összege), mint a régiek - még az MK-4-es cuccok is. A nem szettes dolgainkat nyugodtan cserélhetjük 208, 216, vagy 220-as MK-4 gearre, ha van elég kristályunk.
Implantot és fülest nem muszáj piszkálni egyelőre.

Ahogy fentebb is írtam vala, a bolster nagyon jó szolgálatot tesz SM raidben, HM-be pedig úgysem engednek be senkit legalább 216-os 4-es szettbónusz és teljes augmentelés nélkül.

Milyen statokra gyúrjak?
Tankoknál értelemszerűen a shield / absorbtion feltornázása a legfontosabb. DPS-eknél elsődleges prioritás a 110% Accuracy elérése (legalább 109,80% felett legyünk), majd ezután a critical és az alacrity stackelése jön.
Healerek esetén szintén a critical és az alacrity növelése a cél - itt az Accuracy elhanyagolható, mivel a gyógyító skillek soha nem mennek mellé.

A pontos és optimális elosztásokról majd egy későbbi írásban értekezem (vagyis ezt megtették már mások helyettem, csak iránymutatást írok hozzá).

Használhatom-e együtt a régi és az új szettet?
Röviden: nem.
Bővebben: ahogyan eddig is, úgy most is külön kezeli a játék ezeket a szettbónuszokat. Tehát a 192/198 működik együtt, de 216/220/224-el keverve nem, ez világosan látszik is, mert nem "zöldülnek ki" a szett részei egymással.

Milyen gearben mehetek SM raidre?
Ahogy írtam fentebb, most már bármilyenben. Persze érdemes minél jobb felszerelést gyűjteni, mivel bolster csak raiden belül van - pl. Ziost-on ugyanúgy felkennek a falra, ha valaki 100-as ratingű gearben megy be.
Az egyetlen követelmény raidelésnél jelenleg az 50-es szint (nem tekintve a játékbeli tudást és a mechanikák ismeretét).

És HM-re?
Hard Mode operationnél alapkövetelmény a legalább full 216-os szett (4-es szettbónusz előny), illetve a teljes augmentelés. HM-ben a gear már nem helyettesíti a tudást és a bossmechák ismeretét, így érdemes először SM-ben alaposan begyakorolni mindent.

Mi van a High Priority Target-tel?
Ugyanaz vonatkozik rá, mint a HM-re, mivel tulajdonképpen ezek egy-az-egyben ugyanaz, csak itt a 220-as loot mellé garantált 224-es is esik.
Ezeken a megmozdulásokon előnyt élveznek azok a játékosok, akik legalább 2 HM-képes karaktert tudnak hozni, hogy a mindenki által áhított 224-es felszerelés igazságosan kerülhessen kiosztásra, és ne maradjon ki senki. :)

A magasabb rating akkor most nem feltétlenül számít jobbnak?
Nem. Egy 220-as "betűs" mod, vagy egy 220-as data crystalos encsa sokkal gyengébb, mint egy 216-os szettes MK-1 változat.
Persze több HP-ja lesz tőle az embernek, viszont cserébe veszít egy rakás másodlagos statot, ami alacsonyabb sebzést / gyógyítást von maga után.
(Tankoknál persze jó a sok HP, de a cél inkább kivédeni és csökkenteni a bekapott sebzést, mint HP-ból túlélni és folyamatosan healért kiabálni).

Tippek / trükkök:

- Egy jó 216-os szettes gearben is érdemes lehet a 220-as MK-2-es encsákat kicserélni, a modokat viszont nem, mert a 216-os MK-1 modok erősebbek a 220-as MK-4 és MK-2-eseknél.
- A nem szettes cuccokban armoringot mindenképpen jó kicserélni 220-asra, ha pedig a mod és encsa gyengébb, mint amink van, akkor azt is.
- Az SM raidek "personal lootjai", valamint a HM-ekben potyogó random lootok nagyon jók például altokat gearelni vagy off-spec felszereléshez.
- Elég gyakran potyog implant és füles is mind SM "personal lootban", mind HM randomban. Ezek ugye MK-2-es cuccok és sokkal jobbak a data kristályért kivehető MK-4-eseknél. Érdemes használni őket, amíg nem sikerül tokenből kivenni, vagy craftoltatni egyet.
- A data kristályból kivehető cuccoknál érdemes az offhand-el kezdeni, mivel ez dob a legjobban a sebzésen / gyógyításon, valamint könnyen juthatunk így 216 / 220-as hilthez, amit akár betörhetünk, akár később más holmikból kiszedett modokkal és encsákkal tuningolhatunk.
- Ha valamire nagyon szükséged van, akkor először érdeklődj körben a guildben, nagyon sok dolgot le tudunk gyártani alapanyagért cserébe (hilt, barrel, relic, implant, stb.).

És végül a legfontosabb:
Érdemes a szettes geart már átépíteni legacy armorba, hogy később akár ugyanolyan altnak (igen, van aki tart 3 Vanguard vagy Guardian tankot, meg 3 Sage healert), akár hasonló spec (Tank / DPS / Heal) karinak át lehessen egyszerűen küldeni.
Hogy más specnek miért lehet jó? Arról majd a 3. fejezetben bővebben... :)

A folytatásban...
A második részben arról lesz szó, hogy mi is az az augmentelés és hogy a 4.0-val hogyan változtak meg a harmadlagos statok tulajdonságai, miért is éri meg az eddig bevett main stat helyett immáron másra gyúrni?
A harmadik epizódban pedig a felhalmozott tudást átültetjük számokba, valamint megpróbálok néhány tanácsot adni a legacy geareléshez.

Ennyi lenne első nekifutásra.
Kérdéseket, észrevételeket szívesen várok akár itt, akár in-game, vagy TS-en is (játékban Grindera néven, vagy a 250 altom közül valamelyiken ; TS-en Resonance Bérenc néven találtok :) )

Remélem tudtam segíteni egy kicsit. :)

_________________
Republic: Grindera , Grindstorm , Zero-Signal , Moggy , Purrity , Grindian , Grindariana , Demanufacture , Aurinko , Myl'ean-Dya, Chainheart, Måneskinn, Reso-Bérenc

Empire: Purrzum , Leechmaster , Daemonpainter , Powershifter , Bur'zum


Vissza a tetejére 
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség