Regisztráció    Belépés    Fórum    Keresés    GyIK



Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 
Szerző Üzenet
 Hozzászólás Elküldve: 2016.01.07. 17:07 
Offline
Gyíkfióka
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.13. 17:58
Hozzászólások: 7
Tartózkodási hely: Tatabánya
Üdvözlet!

Három felvonásos gearelési kisokosunk záró epizódja következik. Már minden alapot kitárgyaltunk - most megnézzük, hogy számokba átültetve mi a célunk és azt hogyan tudjuk elérni.

3. Gear optimalizáció / Legacy gearelési tippek:

Elsőként nézzük a gear optimalizációját. Az, hogy kivesszük mindenből a számunkra elérhető legjobbat még nem fogja azt jelenteni, hogy már kiváló a felszerelésünk és félistenként hasíthatunk végig a HM raideken is gond nélkül.
A harmadlagos statok megfelelő belövése a kulcsa annak, hogy karakterünkből a lehető legtöbbet tudjuk kihozni - minden egyéb innentől a tudásunkon és gyakorlottságunkon múlik.

Más tollával ékeskedni nem szép dolog, az érdemeket learatni pedig főleg nem: hát rögtön itt az elején köszönjük meg Bant (a Dagadt és Rózsaszín) áldozatos munkáját, aki kiszámolta nekünk az összes spec optimális statjainak értékét. Jelenleg a játékosok 99,9%-a ezt tartja irányadónak és hitelesnek, mi is ezt fogjuk tenni. A személyes tapasztalatokat (arról, hogy miért is működik tökéletesen az ő rendszere) majd kicsit később.
Íme a link, ahol Bant leírását találjátok:

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=847112

Ha megkeresitek a megfelelő gear-szekciót (216, 220, 224) és lenyitjátok a "Full Stats" részt, akkor már csak a saját speceteket kell megtalálni és voilá, ott is van a megoldás.
Fontos azonban tudni, hogy Bant minden számításában az aktuális gear-rating MK-1, tokenes változatával számol! Épp ezért előfordulhatnak eltérések itt-ott, jellemzően az elsődleges és másodlagos statok terén.

Noha nem egy bonyolult dolog, mégis gyakorlati példán keresztül fogjuk elemezni és megérteni ezt az egészet.
Nézzük például - cseppet sem részrehajlóan - a Tactics Vanguard (vagy Advanced Prototype Powertech) 216-os gearben hogyan is néz ki ideális (és optimális) esetben:

Powertech - Advanced Prototype || Vanguard - Tactics
5910 DPS @ 49.3 APM | 5902 Endurance | 4969 Mastery | 2639 Power
1128 Critical (4xE, 6xA, 2xC) | 815 Alacrity (2xE, 7xA) | 681 Accuracy (4xE, 1xA)


Először is egy kis jelmagyarázat:
"E" jelölés: Enhancement (encsa), illetve ide számoljuk a két implantot is és a fülest is (ezek 1-1 encsának felelnek meg)
"A" jelölés: Augment
"C" jelölés: Színkristály a main- és offhandben

A felső sorban az ideális APM (Action Per Minute - 49.3) mellett kihozható elméleti DPS (5910) illetve az elsődleges és másodlagos statok mennyisége látható.
A másik sorban vannak a számunkra most érdekes dolgok, amiket megpróbálunk elérni a gear alkatrészeinek cserélgetésével és korrigálásával.

Ahhoz tehát, hogy az 1128-as Critical Ratinget elérjük, szükségünk lesz 4 encsára, vagy implantból és fülesből pótoljuk esetleges hiányukat (4xE), 6db crites augmentre (6xA) és 2 crites színkristályra (2xC).
Értelemszerűen az Alacrity és Accuracy is így épül majd fel az elvárt mennyiségekből, és ha mindent jól csináltunk-rakosgattunk, akkor ilyen értékeket kapunk.
Mivel nem áll mindenki cargo holdjában egy teljes MK-1 felszerelés, ezért ezek az értékek ide-oda csúszkálni fognak, ettől nagy baj persze nem lesz. Crit és Alacrity esetén plusz-mínusz 100-200 még nem a világ vége ha épp csak így sikerült belőni.
Ökölszabály viszont, hogy Accruacy-nál DPS-eknek kötelező legalább 680-at elérni, mivel ha nem találjuk el a mobot, akkor hiába ütnénk egyébként hatalmasat.

A rendelkezésünkre álló encsákkal, implantokkal és fülesekkel először össze kell raknunk a lehető legjobb kiosztást, és az augmentelést csak ezek után kezdjük el!

Mi van akkor, ha sehogyan sem tudunk kihozni 4 crites cuccot, mert mondjuk csak 2 ilyenünk van, de van 4 alacritys, holott abból meg csak 2 kellene?
Akkor augmentekkel fogunk pótolni és korrigálni. Ahogyan a második részben is írtam, kb. 2 augment tesz ki egy encsának (fülesnek, implantnak) megfelelő stat-mennyiséget.
Felrakjuk hát a karakterünkre a 2db crites cuccot és a 4db alacrityst, majd amikor augmenteket rakunk, ott 6 helyett 10db crites augmenttel pótlunk - amit elveszünk az alacrity augmentekből, tehát ilyet csak 3db-ot szerelünk be.
Ugye mindenki tud követni?

Leírva ez így fog kinézni: Criticalnál 2xE, 10xA, 2xC illetve Alacrity esetén 4xE, 3xA.
Természetesen ugyanez a mutatvány elvégezhető tetszőlegesen bármelyik stattal, de az elsődleges prioritás DPS-nél mindig a 110% accuracy elérése legyen.

Érdemes a kiszedett és aktuálisan feleslegesnek tűnő holmikat (encsák, fülesek, implantok) eltárolni valahol a cargoban, mert később jól jöhet még amikor hozzáigazítjuk az új cuccainkhoz.

Állandó és jogos a kérdés: ki az a hülye, aki kidobja az eddig szinte kötelezően használt poweres színkristályokat?
Nos, aki nem sajnálja és / vagy tud venni újat helyette. Egyátalán nem kötelező a horror-összegért beszerzett kedvenc kristályunkat kidobni azonnal azért a 2x41 statért.
Ha van rá lehetőségünk, akkor természetesen megtehetjük, de egy több milliós fehér Hawkeye kristályt azért a +41 critért nem áldoz be senki - érthetően.

De miért nem jó a power kristály?
A második részben taglalt critet érintő változások miatt a plusz 2x41 critical rating nagyobb DPS / Heal növelést jelent, mint ugyanezen mennyiség powerből. Hát emiatt.
Vannak, akik szerint a tankoknak is érdemes az endurance-os kristályokat kicserélni - nekik pont poweresre, mivel így kicsit könnyebben tarthatnak lépést az elszabadult aktiválós-relices-adrenalos-burst-mániás és aggrodobást hírből sem ismerő DPS-ekkel.
Ízlés és egyéni döntés kérdése.

Mi a helyzet a Tankokkal meg a Healerekkel?
Természetesen Bant nekik is kiszámolt mindent, ezen két role-nál nem kell accuracy-ra gearelni, így ott csak a másik két harmadlagos stat marad fontos.
Tankoknál kisebb bonyodalom az, hogy a defense rating nagyon durván elszabadult, így szinte kizárólagosan encsákból és augmentekből kell felrántani az absorb és shield statokat.

Van valami aranyszabály?
Nincs, ezek itt ajánlások a legoptimálisabb statokhoz. Annyi a fontos, hogy ha a lehető legjobbat szeretnénk kihozni, akkor próbáljuk meg a statok egymáshoz képesti arányát tartani.

Miért kell a 110% Accuracy?
Egyetlen skill van mindenkinél, ami mindig 100% eséllyel talál: a legalapabb, auto-attack támadó-skill. Minden másnak van esélye "miss"-elni, melléüti / lőni / dobni / stb.
A játékban minden operation boss-on van egy buff, melytől a játékosnak 10% esélye van melléütni. Ennek kiküszöbölésére kell a 110% accuracy.

Miért nem annyi az elsődleges / másodlagos statom, amennyinek kellene lennie?
Lehet eltérés hiányzó datacron, stim miatt. Ennél azonban valószínűbb az, hogy a nem tokenből kivett, alacsonyabb másodlagos stat (de magasabb elsődleges) miatt eltérnek a számok.
Ez annyira nem nagy probléma azért, majd idővel-gearrel korrigálódik.

Egy picit most a "hivatalos" mondókától elszakadva leírnám saját tapasztalataimat a 4.0-ban történt változásokat illetően:
Természetesen amíg ezek a számolások nem jelentek meg, jómagam is a szokásos metódusban kezdtem el a gearelést: stackeltem a Masteryt mint az állat aztán csodálkoztam, hogy hát ez nem annyira jó így.
Sejtettem, hogy majd a crit / alacrity variálásával lesz itt a megváltás, de amíg a leginkább hozzáértők által kreált guide-ok és Bant írománya nem jött ki, addig hagytam a fenébe az egészet.
SM raidhez minden jó a bolster miatt, inkább gyűjtögettem a gear darabkákat és vártam a megmondásra, hogy majd mit vegyek ki és merre terelgessem a statokat.
Jött Bant írása és a Dulfy-s guide, kipróbáltam, p***ára ültem és meg voltam véve kilóra. Működik? Működik. Annyi DPS jött ki? Mi az hogy!
Próbálkoztam előtte teljesen elvetemült buildekkel is, csináltam egy full-alacrity geart, ahol valami 20% gyorsítást sikerült elérni. A DPS nem emelkedett annyit számottevően amennyi miatt érdemes lett volna így hagyni, de hasznos és mókás volt ezt a bespeedezett buildet is kipróbálni.
Ha tehetitek, kísérletezzetek a saját örömötökre is. :)


Vissza a témához...
Nem térünk most rá az állandó vitát képző dolgokra, jelesül a tankok "High endurance vs. Mean mitigation" csörtéjére, valamint a healerek "akkor is powerre stackelek nem critre" című előadására.
Ez a guide az elvetemültségnek nem azon szintje még, ahol ilyen kérdéseket feszegetnénk. :)

Legacy gearelési tippek:

Korábban is írtam már, hogy a jó endgame geart érdemes legacy armorba építeni valamint augmentelni.
Ez több okból is hasznos tud lenni:
1. Ha csinálunk egy ugyanolyan altot / imp oldali karit, akkor legacy cargon keresztül már küldhetjük is át neki az endgame geart. Ilyenkor már csak a megfelelő relicek, implantok és füles beépítésére lesz szükségünk.
2. Egy azonos role-al játszó alt (tank, dps, healer) számára sokkal jobb egy optimalizált legacy gear akár szettbónusz nélkül is, mint amit épp rá tudunk aggatni. Egy optimalizált Vanguard geart rádobva a Shadow tankra nagyon szép eredményeket érhetünk el, és egyből meg is lehet akár a HM felszerelésünk.
3. Ha esetleg át kell talentelni valamelyik más role-ra a karakterünket, akkor már állhat készen neki megfelelő gear, amit rádobhatunk.

Köztudott ugye, hogy legacy armorban, main- és offhandben át tudjuk küldeni bármelyik karakterünknek a cuccokat. Másik karin van a szettbónuszhoz hiányzió token? Semmi gond, kivesszük neki azzal a karival, átpakoljuk legacy armorba és továbbítjuk azt.

Legacy armort több helyről is szerezhetünk. Van, amit promóciós ajándékként osztogattak (ez rögtön négy szettnyi karakterenként!), a legtöbbjét napizós bolygókon / helyszíneken lehet megvenni a reputation elérése után, vannak event repuhoz / tokenhez kötött (Gree / Rakghoul / Nightlife). A legkönnyebben beszerezhetőnek most a 4.0-ban kiadott Scion szett rémlik.
Aki pedig a KotFE 9. fejezetéig eljutott, az már lubickolhat a különböző régi ruhaszettek legacy-s változatában (Alliance Specialist dobozokból).

Tippek / trükkök:
- Az "encsák helyettesítése augmentekkel" témakörét kitárgyaltuk feljebb - érdemes használni és észben tartani.
- Nézegessétek a karakter-lapon a számokat ha változtattok valamit a gearen - a számok nem hazudnak.
- Jó ötlet lehet egy lapra, vagy valahová vezetni, hogy melyik encsából / augmentből mennyinél járunk és mennyi a cél - könnyebb követni a dolgot.

Ezzel végére is értünk a gearelést érintő cikkeknek, remélhetőleg mindenki talált valami hasznosat magának benne.
A folytatásban majd "egyéb" témákat fogok elemezni-bemutatni, lesz szó raideléssel kapcsolatos általános tudnivalókról, dummy parse-olásról, meg ha igény van bármire akkor igazából szívesen megosztom a tudást / tapasztalatokat.

Kérjetek - kérdezzetek bátran. :)

_________________
Republic: Grindera , Grindstorm , Zero-Signal , Moggy , Purrity , Grindian , Grindariana , Demanufacture , Aurinko , Myl'ean-Dya, Chainheart, Måneskinn, Reso-Bérenc

Empire: Purrzum , Leechmaster , Daemonpainter , Powershifter , Bur'zum


Vissza a tetejére 
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
 
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1 hozzászólás ] 


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég

 
 

 
Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem küldhetsz csatolmányokat ebben a fórumban.

Keresés:
Ugrás:  
cron
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség